Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
1652

Over ons

Wij zijn Geert (31) en Leen (29), een koppel uit het Gentse en vertrekken in januari 2010 voor een acht maand durend avontuur doorheen Azie. De belangstelling voor andere culturen was altijd een interesse van ons beiden, wat resulteerde in verschillende reizen. Dit waren steeds prachtige ervaringen waarop we lang konden "teren" als wapen tegen de hectische, nooit stilstaande, materialistische wereld in het westen.

Bij terugkomst van een reis hadden wij steeds opnieuw het gevoel dat we meer wilden, dieper binnendringen en proeven van onbekende culturen. Dat kan je niet op drie weken en zo groeide het idee om een lange reis te maken. We begonnen boeken te lezen, een beetje te plannen en uiteindelijk hadden we een concreet plan om negen maand tijdskrediet te nemen en richting Azië te trekken. Een oude droom om de Transsiberische spoorlijn te nemen leek perfect samen te vallen met dit plan en een mooie afsluiter van ons avontuur.

Over onze reis

Het plan is om ons gedurende een ruime acht maand onder te dompelen in de Aziatische leefwereld en op die manier kennismaken met andere levensvisies, culturen, natuur. De geplande route begint met een enkeltje Bangkok, Thaïland. Van daaruit trekken we naar het noorden en het oosten, via Laos naar Vietnam, dat we volgen tot het zuiden en zo Cambodja intrekken. We zetten onze weg in dezelfde richting verder zodat we weer in Thailand komen en via Bangkok naar Birma vliegen. Na enkele weekjes in Birma gaan we terug naar Thailand om dan via Maleisië naar Indonesië te gaan. Indonesië is een groot land waar we dan ook een ganse tijd zullen verblijven om dan uiteindelijk te vliegen naar HongKong. Hier vertrekken we voor een reis door China tot in Peking. Vanuit Peking nemen we de Transmongolië express naar Ulaanbatar, Mongolië. Van hieruit nemen we later terug de trein naar Moskou, met tussenstops in de Siberische steden Irkutsk en Perm. Na Moskou bezoeken we Sint-Petersburg en trekken we terug richting Gent.

Zo, de voorlopige route. We zijn er ons van bewust dat die route sowieso eens zal gewijzigd worden. Dus trachten we ons niet al te vast te pinnen op deze reisweg, maar het is natuurlijk een leidraad in de voorbereiding.

Bezochte landen

Wij hebben 40 landen (16%) bezocht:

België, Bosnië en Herzegovina, Cambodja, China, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Indonesië, Italië, Kameroen, Kenia, Kroatië, Laos, Letland, Luxemburg, Maleisië, Marokko, Monaco, Mongolië, Montenegro, Myanmar, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Rusland, Servië, Singapore, Slovenië, Spanje, Tanzania, Thailand, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Vietnam, Zweden, Zwitserland.