Bangkok

6 januari 2010 - Bangkok, Thailand

Sawatdee vanuit het zwoele en luidruchtige Bangkok! Ondertussen hebben we er al een rustig dagje Bangkok opzitten, na onze vermoeiende reisdag gisteren.  De jetlag is wel nog niet verteerd, maar dat komt wel goed.

Gisteren dus, nadat onze traantjes opgedroogd waren, klaar voor onze trip Brussel – Berlijn en Berlijn – Bangkok. En door een zeer gelukkig toeval bleek de piloot iemand te zijn die we kenden en mochten we in de cockpit blijven gedurende de vlucht. Waarvoor nogmaals merci Thomas! ‘k Heb wel bijna de stoel platgeknepen tijdens de landing, maar toch wel een unieke ervaring.

En dan, van -6°C in Berlijn, naar 34° in Bangkok. Ja, we moesten er toch wel wat aan wennen. Maar zeer prettig om die dikke trui uit te spelen en een topje aan te trekken (of T-shirt voor de mannen).

Tof hotelleken gevonden met zwembad...  En daarna de ‘hood’ verkennen: Kao San Road, gekend onder de reizigers: massa’s kraampjes, massagebarkes, zelfs een vismassage voor de voeten, guesthouses, valse paspoorten en perskaarten, zelfs prostitutie.

En vandaag  dus het openbaar vervoer te land (tuktuk: een brommerken met 2 zitjes achteraan dat zich overal tussenfriemelt in het verkeer) en te water (boattaxi) uitgetest. ‘k Zal toch nog wat moeten wennen aan die boottaxi’s, aangezien ik niet zo’n fan ben van waggelende boten...

Ook enkele tempels bezocht, voor de archeologen of historici of liefhebbers: Wat Pho, Wat Arun, Wat Phra en Grand Palace. Stuk voor stuk prachtig, sommigen met goud bezet. Vooral de liggende Boedha (reclining buddha), 46m lang en 15m hoog was heel impressionant.

Ondertussen is het 18u en gaan we iets zoeken om te eten, maar eerst wachten tot het onweer voorbij is. Inderdaad, ’t is hier serieus aan ’t kletteren en regenen, maar ik zie de zon alweer, joehoe!

Morgen gaan we oostwaarts naar Kanchanaburi (river Kwai).

Tot snel, Leen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. eline en karolien:
    6 januari 2010
    amai... super... k zal ekik hier wel aan -5° naar die fantastische foto's kijken... :-)
    geniet ervan!! en laat de kip en de rijst smaken!! ;-)
  2. Jessy Roels:
    6 januari 2010
    Ik heb jullie niet meer persoonlijk een goeie reis kunnen wensen maar bij deze "geniet van jullie tijd en van elkaar"

groetjes ikke
  3. Rik:
    6 januari 2010
    da ziet er daar allemaal zeer schoon uit. Jullie zijn er al serieus ingevlogen precies. Zijt ge al voor een massage gegaan in Wat Pho? Zeker doen, een aanrader.
    En zussie, ik neem aan dat ge "westwaarts naar Kanchanaburi" bedoeld ipv oostwaarts :-) ... of ben ik hier nu zelf aan het zot draaien?
  4. va en moe:
    6 januari 2010
    Goe begonnen in het vliegtuig :subliem
    Ik zie je al op die boottaxi zitten
    veel liefs
  5. Leen, Geert, Hanne en Stan:
    7 januari 2010
    jaja broertje, vrouwen en oriëntatie, da gaat niet altijd samen. Ik bedoelde eigenlijk westwaarts!
  6. tante bib:
    7 januari 2010
    alé,om te beginnen ziet het er al super tof uit,en in het vliegtuig moet het zeker de moeite zijn geweest om vooraan te zitten
    leuk hoor om jullie zomerkledij te zien ,terwijl wij hier sukkelaars in de sneeuw zitten
    alé tot de volgende
  7. veerle:
    7 januari 2010
    Super dat het toch gelukt is om in de cockpit te kunnen zitten! me jealous! :o)
    Prachtige foto's al zeg, geniet ervan en chance dat Geert erbij is zodat ge nog weet waar ge uitkomt ;o)
    Hier is't weer heel wat minder en voor dit weekend voorspellen ze nog veel minder goeds! Zal ook eens wat fotokes doorsturen waar we ingeduffeld op staan...

Take care.
    grts
    sis
  8. Martine:
    Hey werelreizigers,
    Leuke foto's! In Kanchanaburi zijn de Erawan Waterfalls zeker een aanrader, toch zeker als je houdt van vismassages :-)
  9. Lies:
    8 januari 2010
    Hoi Leen en Geert,

Als ik dit hier allemaal lees en zie, ben ik toch stiekem een beetje jaloers, zulle!
    Carpe diem, hé!
  10. ernest en Mireille:
    8 januari 2010
    Hallo globetrotters,

Ik lees dat jullie er het warm hebben, je mag niet vergeten wij ook, maar achter de chauffage !
    Het moet er prachtig zijn zo te zien aan de foto's.
    Dat moet wel eens tof geweest zijn in een cockpit(is dit juist geschreven?) mogen meevliegen. Maar allé je kunt maar geluk hebben hé. Profiteer van alles dat je kunt meemaken, en geniet van de reis van je leven en van elkaar.
    Lieve groetjes,
    Tante en nonkel
  11. Ingrid(buurmeisje):
    9 januari 2010
    Hellokes,

Zo te lezen alles ok ginderver;
    Tis raar maar waar hoeveel wij hier thuis aan ulle moeten denken, dus af en toe,jullie ook eens aan ons peizen he, hihi
    Die massage moet ge zeker en vast een ondergaan , en mij in september dan eens komen aanleren..kzal alvast een visbak aanleggen:-)
    Enjoy
    Pascal en Ingrid
  12. ruben en fien:
    10 januari 2010
    We zijn bij meter Annie geweest en we konden met de auto de berg niet op.
    Bedankt voor mijn leuke barbie en de lekkere pralines.
    Ook vele groetjes van meter Marleen en peter Paul.
  13. Els, Raf en spruiten:
    10 januari 2010
    Leentje en Geert,

Stiekem jaloers? Yes
    Blij voor jullie? Dubbel yes
    Nieuwsgierig naar meer fotos's en verslagen? Nog yesser

Alle zintuigen open en enjoooooooooooyyyyy!!!!!!!
  14. Nicolas:
    11 januari 2010
    Elaba, leuk om al wat eerste fotokes te kunnen zien!
    Wa was da daar allemaal in dienen cockpit? super zeg...
    Wij hebben vrijdag weer eens goed ons best gedaan op de nieuwjaarsfuif vant werk... Geniet maar rustig verder jullie daar, het is maar 8 maand meer nu... :-)
    Vele groetjes, dada
  15. MARCEL &GODELIEVE:
    17 juli 2010
    Beter laat dan nooit " Gelukkige verjaardag "
    Marcel & Godelieve